Banner
Przepływ informacji w zespole
This is my site Written by dsmaster.pl on 25 kwietnia, 2019 – 17:52

Jako menedżer warto abyś pamiętał/a o dobrym przepływie informacji pomiędzy tobą a twoim zespołem. To jest bardzo istotne w kontekście budowania silnej, stabilnej struktury firmy. Przykładowo wyobraźmy sobie taką oto sytuację, że na pewien dzień wstępnie umówiłeś/aś się z pracownikiem na realizację pewnego zlecenia. Klient miał jeszcze potwierdzić termin  realizacji, ale wstępnie wszystko zostało już ustalone i twój pracownik wpisał do kalendarza pod wyznaczoną datą zadanie do realizacji. Okazało się jednak, że klientowi coś wypadło i przełożył realizację na późniejszy termin. Późniejszy termin, więc wpisałeś/aś sobie jako menedżer do swojego kalendarza tą nową datę, jednak nie poinformowałeś/aś o zmianie swojego pracownika.

Co teraz się dzieje?

Twój pracownik musi zabawiać się w telepatę i domyślać się, że zapewne klient przełożył i dlatego ty nie potwierdzasz wcześniej ustalonej daty na 100 %. Za wiele by cię nie kosztowało przekazać tej informacji pracownikowi, a wiele byś zyskał/a. Mała rzecz a cieszy. Pracownik otrzymując takie informacje od ciebie czuje się ważny, szanowany, zadbany. Odwrotnie, gdy nie otrzymuje takiej informacji czuje się mało ważny, lekceważony, zaniedbany. Jednak najgorsze jest to, że przez brak przepływu takich prostych informacji uniemożliwiasz zawiązywanie się coraz silniejszych więzów w zespole.

Komunikacja, dzielenie się informacjami, uważność z czym pracownicy zmagają podczas wykonywania zadań to elementy prowadzące do rozwoju zespołu i lepszego jego funkcjonowania. Bez komunikacji w zespole każdy sobie rzepkę skrobie i każdy pracownik ciągnie linę w swoją stronę. Pracownicy myślami nie kierują się w stronę strategicznych celów zespołu, a rozmyślają o swoim dyskomforcie i trudnościach w pracy. Nie muszę chyba dodawać, że jeżeli umysł pracownika pracuje wokół trudności, problemów interpersonalnych w zespole to nie może być mowy o efektywności i osiąganiu celów?  Dzielenie się na co dzień tym o czym pracownicy myślą pozwala skierować te myśli na cel. To jest fantastyczne dla struktury firmy ponieważ wszyscy pracownicy ciągną wózek w jedną stronę, co celu. Także warto pamiętać, że małe rzeczy budują sukces, ale także małe rzeczy niszczą i niweczą wszystko. Uważność jest kluczem podczas prowadzenia zespołu. Uważność i przepływ informacji.

Posted in  

Comments are closed.