Cierpliwość to cecha, którą powinniśmy dziś nieustannie budować. Konsumpcyjnie nastawiony świat sprawia, że wydaje nam się, iż wszystko możemy dostać od razu i to w nadmiarze. Często nie potrafimy czekać na gratyfikację, nie rozumiemy procesów. Człowiek, który rozumie procesy wie, że rzeczy zadziewają się wtedy, gdy ludzie są gotowi, świadomi swoich potrzeb i zmotywowani do działań na rzecz zaspokojenia tych potrzeb. Obsługa klienta w oparciu o procesy wyklucza stosowanie manipulacji, czy jakiś magicznych sztuczek. Celem tutaj jest odkrycie potrzeb klienta i zaspokojenie ich poprzez najlepsze usługi czy produkty oraz wspomaganie procesów najlepszym z możliwych marketingiem. Jeżeli wiesz jakie potrzeby ma klient, twoja oferta jest doskonała i marketing jest odpowiedni to nawiązanie współpracy jest tylko kwestią czasu, ewentualnie pieniędzy. Po prostu niekiedy trzeba poczekać, aż klient dojrzeje do zakupu. Często jednak nie dajemy procesom się zadziewać, bo nasze ego chce natychmiastowych efektów, wymyślamy różne sposoby, by klienta przekonać do zakupu. Niestety to często daje odwrotne od oczekiwanych efekty. Klient się całkowicie na nas zamyka. To działa również w innych sferach: miłości, przyjaźni, rodzinie, czasem lepiej odpuścić i cierpliwie poczekać, aż kwiat miłości rozkwitnie niż cisnąć i kombinować jak koń pod górę.
Działając procesowo stawiamy na rozwój i edukację. Jeżeli klient nie chce kupić rozumiemy, że został za mało wyedukowany na temat tego jak usługa pomoże mu rozwinąć jego działalność jakakolwiek by ona była. W takich sytuacjach nie manipulujemy, nie stosujemy wymyślnych technik a dajemy czas, przestrzeń i dostarczamy edukację. Rozumiemy, że jeżeli klient nie będzie pragnął tego, co oferujemy nic nie zdziałamy. Jeżeli nie ma tego pragnienia szukamy błędu w procesie sprzedaży: czy usługa i produkt jest dopasowany do klienta, czy rozwiązuje jego problemy, czy jest wysokiej jakości, czy klient rozumie, co mu oferujemy, czy marketing jest dobry, czy to jest odpowiedni klient. Może być tak, że nasza oferta nie pasuje zupełnie do klienta i wówczas najlepiej poszukać innego klienta. Gdy klient mówi nie korzystam z takich usług, produktów to jest doskonała wiadomość. Możemy usunąć klienta z listy kontaktów i więcej się nie rozmyślać, co tu nie zagrało. Nie wszystkim sprzedamy, nie wszystkim będą pasowały nasze usługi z naszą filozofią i sposobem pracy. Znów możemy porównać do innych sfer życia. Ludzie też nie zakochują się w każdym, nie czują przyciągania do każdej osoby płci przeciwnej. Przyciąganie pojawia się gdy ludzie pasują do siebie. W biznesie powinniśmy również stawiać na tych, którym odpowiadamy. Próbowanie sprzedawać każdemu jest stratą czasu i energii. Tu cierpliwość może być zgubna i może doprowadzić do klęski. Cierpliwość należy wykazywać do klientów, którzy są zainteresowani, jednocześnie potrzebują czasu, by dojrzeć i zdecydować się na zakup.