Banner
Specjaliści w polskiej szkole
This is my site Written by dsmaster.pl on 12 grudnia, 2016 – 13:47

To specjaliści znający potrzeby swoich placówek powinni wybierać szkolenia, warsztaty i treningi dla podopiecznych i kadry. To naprawdę bardzo profesjonalne podejście, aby specjaliści szkolni pedagodzy wspierani przez psychologów wybierali warsztaty i szkolenia profilaktyczne dla szkoły. Kto może znać lepiej problemy szkoły – uczniów, rodziców, nauczycieli – od pedagogów, którzy nadzorują proces wychowawczy szkoły. Gminy mogą wybrać najlepsze rozwiązanie oddając decyzję specjalistom szkolnym. Dzięki temu szkoła może wybrać najlepsze usługi firm zewnętrznych, które w pełni zaspokoją potrzeby szkoły i społeczności lokalnej.

Rozwój technologiczny powoduje tak przeogromny wpływ świata wirtualnego na rzeczywistość ucznia i rodzica, że nauczyciele borykają się z nieznanymi dotychczas problemami. Problemy w relacjach interpersonalnych na linii uczeń – uczeń, uczeń – nauczyciel, uczeń – rodzic stały się niemal „normą”. Coraz więcej uczniów odrywa się od rzeczywistości żyjąc w świecie wirtualnym, przez to coraz więcej osób podejmuje zachowania ryzykowne i sięga po używki. Dla uczniów życie staje się swoistą grą niczym rozgrywką w komputerze. Młodzi ludzie odłączeni od swojego świata emocjonalnego nie potrafią testować rzeczywistości i stwierdzać, że wyrządzają krzywdę sobie i innym.

Nowoczesna profilaktyka powinna pomóc uczniom radzić sobie z problemami dzisiejszego świata oraz wspomóc rodziców specjalistyczną wiedzą. Poradniki dostępne w księgarniach okazały się dla rodziców niewystarczające, rodzice obecnie potrzebują naprawdę profesjonalnej wiedzy, gdyż coraz częściej stają w obliczu kryzysów rodzinnych.

Nauczyciele stają przed coraz większymi wyzwaniami, na ich barki spada coraz więcej obowiązków. Rodziny w coraz większym stopniu potrzebują wsparcia szkoły ( oczywiście ta potrzeba wsparcia objawia się również poprzez projekcję agresji na szkołę i nauczycieli ). To bardzo trudna sytuacja dla nauczycieli, gdyż oczekiwania rodziców często przekraczają możliwości nauczycieli. Często te oczekiwania nie mieszczą się w ramach misji społecznej nauczycieli. Szkoła musi jednak reagować na potrzeby lokalne, gdyż bardzo często staje się ostatnią deską ratunku dla rodziny.

Nauczyciele, aby mogli wspomagać profesjonalnie rodziny potrzebują narzędzi psychologicznych, za pomocą których będą mogli budować profesjonalne relacje. To nie tylko daje efekty, ale chroni osobowość nauczycieli przed wypaleniem.

Posted in  

Comments are closed.