Banner
Firma XXI wieku
This is my site Written by dsmaster.pl on 24 kwietnia, 2016 – 08:40

Ostatnio miałem okazję uczestniczyć w wykładzie Andrzeja Blikle „Firma XXI wieku”. Spojrzenie Andrzeja Blikle jest zgodne z moją analizą psychologiczną sytuacji na rynku. Obecnie i w przyszłości najważniejszą cechą firmy będzie jakość. Jakość obejmująca wszystkie sfery działalności firmy. Nie będzie się liczyła tylko jakość produktu, jakość sprzedaży i obsługi klienta. Decydująca będzie jakość wewnątrz firmy, której owocem będą wysokiej jakości produkty, usługi i najwyższej jakości relacje z klientami,współpracownikami.

Jak osiągnąć jakość w firmie XXI wieku?

Firma XXI wieku wymaga innego spojrzenia na zarządzanie, całkiem inaczej należy podejść do inwestycji w kadry. Oprócz szkoleń sprzedażowych, interpersonalnych, trzeba zainwestować w specjalistyczną diagnostykę firmy, zanalizować potrzeby pracowników tak, by firma stała się dla nich przyjemnym miejscem wydatkowania energii a praca zaspokojeniem psychologicznych potrzeb.

Inwestycja w firmie XXI wieku koncertuje się za zaspokojeniu potrzeb pracowników przez co wnoszą oni do firmy wszystko, co mają najlepszego kreatywność, zaangażowanie,pasję, talenty, pracowitość, uczciwość itd. itd. Aby firma mogła się rozwijać i osiągnąć wysoką jakość pracownicy muszą się identyfikować z firmą tak jakby należała do nich. Stworzenie takich warunków dla pracowników wymaga zastosowania specjalistycznej wiedzy psychologicznej w zarządzaniu firmą. Konieczne odejście jest dawnego prowadzenia firm w stylu pruskiej armii, kierowania za pomocą marchewki i kija. Promowanie wyścigu szczurów prowadzi do powstawania problemów emocjonalnych a nie budowania jakości. Firmy budujące swoje firmy w oparciu o wyścig szczurów tak naprawdę przykrywają wizerunkiem wszystkie te problemy z jakimi borykają się firmy i ich pracownicy.

Firma XXI wieku opiera się o wolność i potrzeby pracownika. Jakość tworzy się poprzez spełnienie głębokich potrzeb ludzkich.

Posted in  

Comments are closed.