Dlaczego polecenia są jedna z najlepszych i najsilnilniejszych strategii marketingowych? Zobacz polecenie dostajesz najczęściej od klienta, który jest zadowolony z Twojej usługi. Gdy taki klient daje polecenie swoim przyjaciołom zadowolony z usługi podpina pod przekaz dobre emocje. Te emocje odbierają znajomi i kojarzą produkt, usługę i firmę z tymi dobrymi emocjami. Sprzedaż staje się wtedy dziecinnie prosta. Jeżeli jesteś takim człowiekiem jak ja to niezbyt lubisz szukanie tego, czego potrzebujesz tygodniami, chcesz szybko dostać produkt, który jest sprawdzony i nie będzie z nim problemów. Tutaj bardzo ważne jest zdanie moich znajomych, którzy coś wiedzą na temat produktu, gdyż używali go lub używają. I słuchaj sytuacja z ostatnich dni. Potrzebowałem Internetu bezprzewodowego do biura. Myślałem, o tym, żeby pójść po prostu do operatora sieci komórkowej, w której mam telefon i zamówić Internet, jednak dowiedziałem się, że ten Internet czasami nie ma zasięgu. Cenię sobie zdanie znajomych także zrezygnowałem z mojego pomysłu. Przyjaciel polecił mi inną sieć, której używa i nie ma z nią żadnych problemów. I zobacz teraz co się stało. Zamieniam się w idealnego klienta. Idę do punktu nie by sprawdzić ofertę. Ja chcę ten produkt. Sprzedawca musi tylko wypisać odpowiednie papiery i ewentualnie nie zdenerwować mnie i nie popsuć procesu sprzedaży. Tak to działa już od wieków i niezrozumiałe jest, że mikro przedsiębiorcy jeszcze tego nie zrozumieli. Wielkie sieciówki już dawno na tym budują swój biznes. Towarzystwa ubezpieczeniowe na przykład polecenia uważają za podstawę ich funkcjonowania na rynku. Jako, że w ich branży ciężko jest zdobywać nowego klient. Polecenia ułatwiają doradcom życie. O jednej sprawie trzeba jednak tu wspomnieć nawet mając polecenie i doskonałą obsługę klienta. Klient może znaleźć jeszcze lepszą usługę a czasami darmową. Jeżeli chcemy przebić ta lepszą usługę, możemy to tylko zrobić poprzez doskonalą obsługę klienta i nawiązanie relacji niemal przyjacielskiej i dlatego warto to zrobić. Konkurować należy nawiązują lepsze relacje z klientami, produktami lub cenami też można jednak jest to mniej skuteczne i nie daje trwałych rezultatów. Cały wysiłek marketingowy powinien być położony na to, by ludzie nas polecali.
Polecenie – Zaufanie za darmo
Written by dsmaster.pl on 7 marca, 2012 – 18:09
Posted in