Traktuj klienta jak przyjaciela
Co to znaczy?
Najpierw myśl, co mu dać a dopiero w następnej kolejności bierz. Dawaj darmową wiedzę, bonusy, ja na przykład daję darmowe poradniki. Dlaczego to robię? Po pierwsze lubię dzielić się tym co mam, po drugie taki jest mój plan marketingowy. Wierzę w to, że jak ludzie przekonają się jaką wiedzą dysponują kupią moje produkty i usługi. Oczywiście zdaje sobie sprawę, że muszę zaspakajać potrzeby potencjalnych klientów. I staram się to robić. Bardzo się staram dawać to, co ludziom naprawdę pomoże. Nie chcę dawać produktów, które są tworzone przez moje ego i mają pokazywać jaki to wspaniały jestem. Produkt ma dawać efekty i wartością dodaną dla klienta, nawet wtedy, gdy jest to darmowy produkt. Uważam, że takie podejście pomaga budować bazę klientów. Klientów, którzy wierzą w ciebie, w twoje produkty. Klientów, którzy dzięki tym produktom poprawią jakość swego życia.
Tak rób zawsze pamiętaj jednak o ważnej rzeczy – nie zadowolisz wszystkich. Niektórzy ludzie nawet jeśli dostaną pomoc, wiedzę za darmo, wiele bonusów nadal będą sabotować Ciebie i Twój biznes. Dlaczego? Zapewne załącza im się projekcja na autorytety i dlatego nie mogą realnie skorzystać z Twoich produktów. Jaki wniosek z tego wynika? Nawet jeżeli dałbyś im sto swoich produktów za darmo i tak im nie pomożesz. Najpierw muszą zrobić porządek w swojej psychice. Dlatego, gdy jakiś klient jest wiecznie niezadowolony i mimo tego, że zrobiłeś/aś absolutnie wszystko żeby go zadowolić, a on wciąż Cie krytykuje, nie staraj się zmieniać jego nastawienia. Rób swoje, dawaj, ale nie przejmuj się tymi, którzy są wiecznie niezadowoleni i nie wynoszą nic z Twoich produktów. Pewnie i tak nic od Ciebie nie kupią. Na pewno będą śledzili Twoje serwisy, będą chcieli Twojej wiedzy, jednocześnie będą ciągle Cię krytykowali.
Jak rozpoznać wiernego oddanego klienta od sabotującego i projektującego klienta?
Ten pierwszy zachowuje się jak Twój przyjaciel. Gdy poprosisz go o opinie o swoim produkcie, usłudze powie, że nie ma żadnego problemu i napisze Ci wspaniałą opinię, którą będziesz mógł/mogła wykorzystać podczas sprzedaży. Gdy zapytasz sabotującego o projektującego klienta, odmówi napisania opinii. Oczywiście nawet jak odmówi i nie zrobi przysługi dla Ciebie mimo, że dostał za darmo cenne produkty, nie powstrzyma go to przed proszeniem o więcej darmowej wiedzy. Po tym możesz poznać takich klientów. Oczywiście dawaj im wszelkie bonusy, które masz i tak przewidziane dla klientów, ale bez przesady, nie przejmuj się tak jego negatywnymi opiniami. On nie jest Twoim przyjacielem i nie chce Twego dobra, dbaj o klientów jak o przyjaciół, ale niech oni też traktują Cię jak przyjaciela.
Klientów przyjaciół życzęJ