Czym jest emocjonalna sprzedaż?
Emocjonalna sprzedaż, to oferowanie produktów, w które absolutnie wierzymy. Najlepiej żebyśmy te produkty sprawdzili i byli pewni, że to co obiecuje producent jest zgodne z prawdą. Emocjonalna sprzedaż pochodzi z twego serca i łączy się z najprawdziwszym człowieczeństwem. Emocjonalna sprzedaż to szczera chęć pomocy klientom, to autentyczna troska o klienta. Proces Emocjonalnej sprzedaży wygląda następująco:
- Poznanie produktu
- Sprawdzenie produktu na sobie
- Przy dobrych efektach uzyskanych na sobie decyzja o sprzedaży produktu, przy braku efektów rezygnacja ze sprzedaży produktu i szukanie lepszego produktu, czyli powrót do puntu 1
- Przygotowanie najlepszego marketingu, reklamy i promocji, aby jak najwięcej ludzi mogło uzyskać podobne do nas efekty.
- Zaplanowanie działań tzn. najpierw marketing i reklama, później proces sprzedaży, obsługa klienta, zebranie informacji zwrotnej od klientów, zebranie poleceń do osób, którym produkt również mógłby pomóc.
- Działanie według wyznaczonego planu, z ewentualnymi korektami, które podczas działania okazują się niezbędne.
Emocjonalna sprzedaż jest tak naprawdę niesamowitą relacją z klientem, którego traktujemy jak najlepszego przyjaciela. I tak jak najlepszemu przyjacielowi, tak klientowi chcemy pomóc. Pragniemy, by jego jakość życia podniosła się. Celem naszych zabiegów jest uczynienia jego życia lepszym, wygodniejszym, przyjemniejszym itd. Sprzedaż produktu, który dał nam wiele jest naszym obowiązkiem. Sprzedawca idealny jest Mistrzem, a Mistrz dzieli się naturalnie z innymi ludźmi, bo wie, że to coś dobrego. Świat coś mu ofiarował i on pragnie by inni też to dostali. To rodzaj filozofii życia.
Zrezygnowałem z pracy w korporacji, gdyż według mnie nie spełniali wymagać, które podałem ci w punkcie 3. Przesadzali w promocji z efektami, które można uzyskać dzięki produktowi. Mówiąc prościej okłamywali klientów obiecując korzyści o wiele większe niż w rzeczywistości mógł uzyskać klient. W takich warunkach niemożliwością było prowadzić sprzedaż emocjonalną. Ludzie tam pracujący byli raczej jak maszyny zaprogramowane na agresywną i manipulacyjną sprzedaż. Serca zostały wyłączone z relacji, co zresztą klienci czuli i dlatego ich zaufanie do firmy, w której pracowałem było bardzo małe. Przez to ciężko było o wysoki wynik sprzedaży. Niestety ludzie pracujący w tej firmie nie wyciągali właściwych wniosków. Zaślepieni pieniędzmi brnęli jeszcze bardziej w swoja chorą filozofię coraz bardziej zniechęcając do siebie klientów. A to zaprocentować może tylko jednym załamaniem się biznesu. Ich biznes runie. Nie może być inaczej. Prędzej czy później ten domek z kart zawali się. Ludzie przejrzą manipulacje, kłamstwa wypłyną na wierzch. Brak etyki zawodowej jest aktem samobójczym,. Gdyż niszczy biznes, który tworzymy. O etyce napiszę w następnym poście. Czy wiesz że etyka zawodowa jest jednym z najważniejszych elementów w biznesie, który chcemy prowadzić przez lata?