Banner
Aspekt ludzki w biznesie
This is my site Written by dsmaster.pl on 24 lipca, 2017 – 09:38

Człowiek w świecie współczesnym czuje się coraz bardziej zagubiony, wyizolowany i samotny. Jest to paradoksem w dobie technologii pozwalającej na kontakt zawsze i wszędzie. Kontakt między ludźmi oczywiście następuje lecz stał się on bardzo instrumentalny, przedmiotowy oparty na potrzebach ego. Egoistycznie ludzie wykorzystują się jak przedmioty korzystając z technologii komunikacyjnej. Prawdziwie ludzki i głęboki kontakt jednak nie występuje. To wszystko rodzi w człowieku poczucie samotności, bezsilności i oderwania od świata. Ludzie nie komunikują się w sposób bezpośredni, zatracając swój ludzki charakter i poddając się manipulacji. Ten problem ogólnoludzki przeniósł się również do biznesu. Rozumiejąc ten współczesny problem staramy się w swoim biznesie wychodzić naprzeciw potrzebom człowieka. To co nas odróżnia to przykładanie ogromnego znaczenia do aspektu ludzkiego. Najważniejszy jest dla nas człowiek, zysk traktujemy jako nagrodę za zaspokojenie potrzeby klienta. Rozumiemy, że każdy klient jest jedyną w swoim rodzaju indywidualnością, która ma swoje – potrzeby, oczekiwania, problemy – to właśnie w oparciu o nie przygotowujemy swoje usługi i produkty.

Człowiek współczesny stał się jeszcze bardziej wyalienowany a przez to samotny niż wcześniej. Stosunki między ludźmi bardzo często przybierają charakter stosunków między rzeczami. Relacje opierają się na wzajemnym wykorzystywaniu. Nasze działanie biznesowe opieramy o zasadę „win – win”, w której nikt nie traci a wszyscy zyskują w wyniku relacji. Cały nasz biznes opiera się na ludzkiej relacji z klientem. Klient jest przez nas traktowany z wielką osobistą atencją. Najważniejsze dla nas jest to, czego klient potrzebuje. Klienta przyjmujemy jak ważną osobistość i staramy się odgadnąć, czego sobie życzy. Klient w relacji z nami odczuwa godność i ważność, gdyż nie boimy się aspektu ludzkiego.

Jesteśmy małą specjalistyczną firmą, dlatego możemy sobie pozwolić nawiązywać z klientami relacje prawdziwie ludzkie i dzięki temu doskonale zaspokajać ich potrzeby. Unikamy zbytniego rozrastania, gdyż to spowodowałoby nieuchronnie pogorszenie świadczonych przez nas usług. Dla nas liczy się każdy pojedynczy klient, dlatego wiele czasu musimy poświęcić, by poznać jego potrzeby, chcąc przygotować dla niego najlepszą usługę czy produkt. Taki sposób działania wymaga zindywidualizowanych usług, wiedzy i aktywności. Stawiając nasz biznes na fundamencie aspektu ludzkiego pokazujemy klientowi, że jesteśmy ludźmi, nie maszynami i zachęcamy klienta, by odkrywał swoje potrzeby i problemy przed nami. Na tej platformie ludzkiej możemy dokonać wymiany handlowej, która da nie tylko zadowolenie biznesowe ale i prawdziwie ludzkie.

Posted in  

Comments are closed.