Banner
Wpływ nieprawidłowego oddychania na problemy w nauce
This is my site Written by dsmaster.pl on 25 czerwca, 2017 – 15:28

Alexander Lowen w swej książce „Głos ciała” wskazuje na wpływ głębokiego oddychania ( koncentracji na oddechu ) na porządkowanie myśli na wszelkiego rodzaju egzaminach szkolnych. Odpowiednie oddychanie wpływa na pozbycie się napięcia dzięki czemu uczniowie mogą osiągać lepsze wyniki. Ograniczone oddychanie jest przyczyną niepokojów i niezdolności do koncentracji dręczących tak wielu uczniów. Rodzice bardzo często szukają porad specjalistów w związku z tymi problemami u dzieci. Najczęściej przyczyną są napięcia w sztywnym ciele, w którym oddychanie odbywa się na minimalnym poziomie. Dziecko oddychając w minimalnym stopniu usiłując się skupić na podręczniku zaczyna być niespokojne. Myśli zaczynają krążyć bezwładnie w umyśle. Dziecko czuje wówczas, że musi coś zrobić, ruszyć się, zareagować. Zmusza się jednak do siedzenia nad książką, gdyż musi przyswoić materiał. Walczy ze sobą, męczy się, a nauka przychodzi z wielkim trudem.

Dorośli, którzy nie potrafią prawidłowo oddychać zmagają się z podobnymi problemami. Mają problemy w koncentracji na zadaniach zawodowych, są mniej efektywni w pracy.

Nieodpowiednie oddychanie powoduje lęk, drażliwość i napięcie.

Posted in  

Comments are closed.